הפינה של חני

טיפים לחיים הטובים

Facebook
RSS

קניתם בית חדש ומלאכת התכנון והעיצוב לפניכם? זה הזמן להצטייד בפרטים של אדריכלים מקצועיים שיוכלו ללוות אתכם בפרויקט ולסייע בכל הקשור לתכנון המבנה, קבלת היתרי בניה מיוחדים במידת הצורך, כמו גם בעיצוב החלל. במידה ומדובר בעיצוב הבית ולא מעבר, מעצב פנהום סטיילינג - טמבורים ישרת את המטרה אך במקרה שיידרשו היתרי בניה, כמו למשל שינויים משמעותיים במבנה הבית כמו תוספת חדרים, תידרשו לבחור אדריכל מנוסה בכל הקשור להגשת בקשות מהסוג לרשויות ועדיף גם כזה שיכיר את הנפשות הפועלות ברשות הספציפית והנהלים הכרוכים בהליך. איך אם כן בוחרים את האדריכל המתאים ביותר למשימה?

איתור והשוואת המועמדים

כדאי לנסות לברר עם כל המכיר באופן אישי או שמע על אדריכל מומלץ מהתנסות אישית או באופן עקיף. בכל מקרה כדאי לרכז מספר מועמדים פוטנציאליים כדי שתוכלו להשוות ביניהם ולקבל החלטה על סמך מכלול פרמטרים ולא מתוך ברירת מחדל כתוצאה מהיעדר מועמדים ראויים. למרבית משרדי אדריכלות ישנם אתרי בית המציגים את מיטב הפרויקטים פרי עבודתם. באופן זה תוכלו להתרשם מסגנון עבודתם או לפחות מהקו המנחה את עבודתם. מומלץ לא להסתפק בתמונות ויזואליות אלא להגיע להתרשם מאחד הפרויקטים על מנת לעמוד בצורה המיטבית על איכות העבודה ואף לנצל הזדמנות זו לאסוף מידע נוסף מהלקוחות.

מעמד הפגישה הרשמית

את מעמד הפגישה הרשמית ביניכם כדאי לנצל לצורך קבלת מענה לכל השאלות הרלוונטיות, להכיר את האדם מאחורי המקצוע, לעמוד על אופיו, יחסי האנוש ומידת סבלנותו. כמו כן, ללמוד יותר על הרקע המקצועי שלו, עד כמה הינו מנוסה בתחום ובאיזה פרויקטים לקח חלק. חשוב לוודא כי הינכם מרגישים נוח מולו מאחר והפתיחות חיונית לאורך כל ההליך על מנת שאכן האדריכל יוכל לתרגם את הצרכים שלכם במבנה הפונקציונאלי ביותר שישרת את כל דיירי הבית. כמו כן, האם מדובר בבעל מקצוע עקשן ודעתן או כזה שמוכן להקשיב ולהסביר את נקודת מבטו באופן סבלני כנדרש. קחו בחשבון כי מקבלי ההחלטות הסופיות הם אתם בלבד ותקשורת חיובית יכולה להשפיע לא מעט על הצלחת הפרויקט לשביעות רצונכם.

עלויות, הסדרי התשלום וחוזה אדריכלי

מבחינת עלות שירות תכנון אדריכלי, טווחי המחירים יכולים להיות רחבים אך לא מומלץ לבחור אדריכל אחד או אחר לאור העלות הנמוכה של השירות. מדובר בהשקעה לטווח ארוך ועל מקצועיות לא מתפשרים. במסגרת החוזה האדריכלי (אותו ניתן גם להוריד באינטרנט) חשוב לכלול את כל הפרטים שנסגרו בעל פה, כולל פירוט תחומי אחריות של כל אחד מהצדדים, עמידה בלוחות זמנים, חריגות, תשלומים ושכר טרחה כולל מועדים לכל תשלום וכל פרט רלוונטי אחר. מסמך מהסוף מהווה אסמכתא חוקית לכל מקרה שיהיה ונדרש להיות חתום על ידי שני הצדדים. ולבסוף, חשוב להדגיש כי את שכר הטרחה מחלקים לפי התקדמות עבודת התכנון בהתאם למה שנקבע ותואם מראש ולא באופן אחר.

קראו עוד:
יתרונות בהשכרת משרדים על פני רכישה

מרחבי הרשת:
יורם קראוס – על הקשר הערכי בין ניהול לבין טיפוס הרים


מתנות עובדים לפסח 2024 – אילו טרנדים מובילים השנה ?

חג הפסח נתפס בתרבות העסקית כמועד מתאים במיוחד לביטוי הוקרה ...

5 יתרונות בריאותיים של קפה

קפה הוא אחד מהמשקאות הפופולאריים בעולם ואחת התעשיות הרווחיות בכלכלה ...

מתנות יום הולדת מקוריות שאפשר להזמין אונליין

כשמדובר במתנות ליום הולדת, מתנות מודפסות מהוות אפשרות מקורית ומרגשת ...

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים מה זה נוירופידבק? נוירופידבק, או משוב ...

מחסור צפוי במוצרי מטרנה – מה המשמעות של חריגה מיקרוביאלית ולמה אין סיבה לדאגה?

אז מה (שוב) קרה במטרנה? באמצע יולי 2023 עדכנה חברת מטרנה ...

אינטרנט בסיבים אופטיים – איך זה עובד?

בעידן שבו אנו חיים, כולנו רגילים פחות או יותר ליהנות ...