הפינה של חני

טיפים לחיים הטובים

Facebook
RSS

shutterstock_129120545גיל ההתבגרות עשוי להתרשם כארוך לא רק למתבגרים אלא גם לכם ההורים לאור השינויים בתקופה זו. לצד השינויים הפיזיים צפויים גם שינויים קוגניטיביים ורגשיים ולאלו השפעה על הקשר שלכם והתקשורת מולם. גם במקרים של יחסים מופלאים בגיל ילדות, יתכנו מצבים בהם הקשר הרגשי החזק שאתם רגילים אליו משתנה ומקבל תפנית לאור הקרב על העצמאות שמחליף את המתיקות בגיל הילדות. זאת לצד הוויכוחים וההתפרצויות הרגשיות התכופות הופכים את התקופה למאתגרת ומחשלת. השגרה היומית מחייבת התמודדות לא מובנית מאיליה כשהם מנסים למרוד במוסכמות ולאתגר. ובכל זאת, למרות הקושי בדבר חשוב לכם לזכור שהילדים, גם בגילם הבוגר,  עדיין זקוקים לתמיכה ולחמימות, אפילו יותר מבגיל הילדות. המשענת התומכת לצד הצבת גבולות ברורים וחד משמעיים חיוניים לצורך הגילוי העצמי שלהם ולשמירה על בטיחותם. אחת הדרכים להתמודדות יעילה בתקופה מיוחדת זו היא באמצעות הדרכת הורים שמציעה ארגז כלים שימושי ויעיל. אז הנה כמה אפשרויות שכדאי שתיקחו בחשבון:

סדנאות הדרכה הורית למתבגרים

הדרכת הורים יעילה במיוחד תהיה באמצעות השתתפות באחת מהסדנאות להורים למתבגרים המתקיימות מטעם העירייה או גופים פרטיים. סדנאות ייעודיות להורים למתבגרים מתמקדים במאפייני גיל ההתבגרות והקשיים המשפחתיים הנוצרים בעקבות התמרדות ורצון לעצמאות, יחד עם ההתרחקות הטבעית שלהם בתקופה זו. היתרון המוסף הבולט שבא לידי ביטוי בהדרכות קבוצתיות הוא בהיותן מציעות תמיכה הדדית של יתר חברי הקבוצה שחווים חוויות דומות. בדרך זו ניתן לקבל "אישור" שהקשיים שחווים טבעיים ולא מתרחשים רק אצלכם אלא גם אצל משפחות רבות אחרות. בסדנא קבוצתית מהסוג תוכלו לרכוש כלים פרקטיים שיאפשרו לכם התמודדות אופטימאלית והבנה שגם אם וכשנתקלים במצבים לא פשוטים ומאתגרים, אין הדבר מעיד על היותכם הורים כושלים. קחו בחשבון שלא מדובר בהרצאה פרונטאלית של המנחה ופאסיביות מצד המשתתפים. מדובר בסדנאות אינטראקטיביות הכוללות מספר מפגשים בקבוצות אינטימיות קטנות, כאשר כל מפגש מתמקד בנושא מסוים שעומד על הפרק. במפגשים אלו תוכלו לנצל את ההזדמנות לשתף, לחלוק ולשאול שאלות על מצבים אופייניים או חריגים שמטרידים אתכם ותרצו לקבל כלים להתמודדות בצורה יעילה.

הדרכות הורים מקוונת

לא כל אחד מרגיש נוח להיחשף ולשתף בסדנא קבוצתית חושפנית מהסוג. במקרה כזה סביר להניח שתרגישו נוח יותר לשתף ולהתייעץ עם יועץ מקצועי או עם הורים אחרים למתבגרים באופן מקוון באינטרנט. קחו בחשבון שלצורך קבלת כלים שיוכלו לאפשר לכם מידע ועצות שימושיות תוכלו להתייעץ בפורומים מקצועיים להורים למתבגרים, לבצע שיחות צ'ט עם יועץ בתחום או להיחשף לשפע המידע המקצועי ברשת. באינטרנט תוכלו למצוא אתרים מקצועיים בתחום גיל ההתבגרות שמציעים הדרכה הורית אונליין במסגרת כתבות מקצועיות בנושאים שונים שנכתבו על ידי אנשי מקצוע מתחום הייעוץ, פסיכולוגיה או חינוך. בדרך זו תוכלו לשמור על האנונימיות שלכם ועדיין לקבל מענה להכוונה מקצועית. כתבות בנושא מיניות בגיל ההתבגרות, חרדות ופחדים, ביטחון עצמי נמוך והרבה אחרות יאפשרו לכם הבנה של תופעות שכיחות וכיצד כיצד להתמודד עם אלו בצורה טובה.

הדרכת הורים פרטנית

במקרים שמופיעים קשיים המפריעים לשגרת החיים שלכם תוכלו לפנות לייעוץ פרטני עם יועץ משפחתי. במטרה לשפר את איכות הקשר עם המתבגרים או כדי לנסות להשיב את הסמכות ההורית שהלכה לאיבוד במהלך הדרך, תוכלו למצוא את ההדרכה הפרטנית כיעילה ביותר. במרבית המקרים תוכלו לבחור לקיים את המפגשים בקליניקה של היועץ או לחילופין בבית שלכם כך שהיועץ יוכל לצפות על התנהלות בני המשפחה בזמן אמת ולא להתבסס בהדרכה על סיפורים יבשים שלכם.

לעומת סדנת הורים המספקת מידע וכלים תיאורטיים בהקשר לסיטואציות נפוצות, בהדרכה אחד על אחד תוכלו לקבל מענה לצרכים הייחודיים שלכם ולנצל באופן מרבי את זמן ההדרכה מבלי עיכובים על שאלות וסיפורים של אחרי שאין בהכרח רלוונטיים עבורכם.


מתנות עובדים לפסח 2024 – אילו טרנדים מובילים השנה ?

חג הפסח נתפס בתרבות העסקית כמועד מתאים במיוחד לביטוי הוקרה ...

5 יתרונות בריאותיים של קפה

קפה הוא אחד מהמשקאות הפופולאריים בעולם ואחת התעשיות הרווחיות בכלכלה ...

מתנות יום הולדת מקוריות שאפשר להזמין אונליין

כשמדובר במתנות ליום הולדת, מתנות מודפסות מהוות אפשרות מקורית ומרגשת ...

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים מה זה נוירופידבק? נוירופידבק, או משוב ...

מחסור צפוי במוצרי מטרנה – מה המשמעות של חריגה מיקרוביאלית ולמה אין סיבה לדאגה?

אז מה (שוב) קרה במטרנה? באמצע יולי 2023 עדכנה חברת מטרנה ...

אינטרנט בסיבים אופטיים – איך זה עובד?

בעידן שבו אנו חיים, כולנו רגילים פחות או יותר ליהנות ...