הפינה של חני

טיפים לחיים הטובים

Facebook
RSS

חופשה טובה לחיים טובים

סגור לתגובות על חופשה טובה לחיים טובים
ספט - 19 - 2019
חני

מחקר שבוצע באוניברסיטת הלסינקי במשך ארבעה עשורים מצביע על כך שחופשה מאריכה את תוחלת החיים ומחקר אחר מאוניברסיטת קורנל קובע שחופשה יכולה להיות המפתח לאושר כי האושר, כפי שגילו החוקרים במחקר זה, טמון בצבירת חוויות ולא בצבירת חפצים.
אין ספק שחופשה מועילה לרבים – מדובר בשבירה של השגרה, התרעננות, החלפת אווירה, הסחת דעת מהלחצים היומיומיים והתמסרות להנאה, לגוף ולנפש.
כיצד תבחרו את הלוקיישן הבא לחופשה ואיך תעצימו את חוויית החופש? רעיונות לכל מי שרוצה לנקות את הראש, להוריד את רמות המתח ולחזור טעון באנרגיות חדשות.

הלוקיישן קובע – דברים שרואים מהים לא רואים מכאן

שינוי סביבה באופן טבעי מייצר התרגשות והתפאורה שתבחרו לראות כשתפקחו עיניים בבוקר תעשה הבדל משמעותי. הים, למשל, משפיע באופן חיובי על רבים ומתקשר לרגיעה. למעשה, נוף הים אף הוכח מדעית כמטיב עם בני האדם. הביולוג הימי ד"ר וואלאס ג'יי ניקולס אשר חקר את הנושא מצא שהמוח האנושי מגיב לכחול בצורה מיוחדת והחשיפה אליו מגבירה יצירתיות ואת מצב הרוח החיובי. מחקריו של פרופסור מייקל דפלדג', המייסד של המרכז האירופי לבריאות האדם והסביבה אף הם מקשרים את הים לרגיעה והשפעה מטיבה על האדם. חפשו מלון על הים שיאפשר לכם לראות את הכחול העמוק של הים התיכון וכמובן להתענג על השקיעות המופלאות, הבריזה שפורעת בעדינות את השיער והניחוח הייחודי של הים – סוויטה עם נוף לים יכולה להיות מתכון בטוח לחופשה חלומית. כמובן שהקרבה לים תאפשר לכם ליהנות גם מגישה לים עצמו – הליכה על החול הרך או ריצה בטיילת התוססת, כמו זו של העיר תל אביב וכן פעילויות ימיות כמו שייט.

בחופשה הזאת עושים רק מה שאוהבים

בשגרה יש משימות שאנחנו מחבבים ומשימות אחרות קשות או מעיקות ואילו בחופשה, נסו להתמקד רק במה שעושה לכם טוב. חופשה בסימן החיים הטובים היא ההזדמנות האולטימטיבית ליהנות ממה שחיכיתם לו בשגרה כמו, לקרוא סוף סוף את הספר המצוין שמונח על המיטה ועכשיו תוכלו לקרוא בו בשקיקה, לאכול במסעדת שף מדובר, לראות הצגה או מופע, לצאת לרקוד עד עלות השחר, לעשות שופינג בכסף ששמרתם בדיוק להזדמנויות האלה, ליהנות מאטרקציות חסרות מעצורים בין אם זה קיר טיפוס או חדר בריחה, כל אחד וההרפתקה שלו שתוסיף אקשן ואנרגיות לחוויה הכוללת.

תמהיל מנצח מהבוקר עד הלילה

יש מי שאוהבים להיות ספונטאניים בחופש ויש מי שאוהבים לתכנן מראש. כך או כך, אין ספק שמגוון חוויות יעשיר את הנופש שלכם ויהפוך אותו לכייפי במיוחד. חשבו על תמהיל ייחודי שיאפשר לכם לטעום מכל העולמות כמו למשל, סדנת בישול בזירה הקולינרית, שייט מיוחד מההיבט האקסטרימי, ביקור במוזיאון מההיבט התרבותי וכדומה. תוכלו כמובן לסייר בעיר או באזור בדרך מיוחדת ולחוות אותה כפי שטרם חוויתם אותה בעבר כמו למשל, דרך סיור סגווי או סיור מאורגן הכולל טעימות בשווקים, על קורקינט או עם סדנת צילום בסמארטפון שתשאיר לכם זיכרונות מיוחדים מהחופשה.

הפרטנר הצמוד

מי שתיקחו אתכם לחופשה חשוב לא פחות מהתוכנית האומנותית. יש כאלה שזקוקים ללבד שלהם כדי לנפוש ואחרים אוהבים אם חבר טוב, בני זוג והילדים. הזמינו את החדר במלון על הים לפי הרכב המשתתפים – אל תתפשרו על שדרוגים ואיכות כמו מלון עם ארוחת בוקר מפנקת ואפילו סוויטה עם בריכה, יוגה על הגג, טרקלין נעים לאתנחתא בין האטרקציות או לקריאת הספר ששמרתם במיוחד לכבוד המאורע. השקיעו בעצמכם – זכרו שלא כל יום אתם יוצאים לחופשה…

 

מרחבי הרשת:
יורם קראוס – סיפור מסע טיפוס הרים אל המטרהורן – ההר המסוכן באירופה.


מתנות עובדים לפסח 2024 – אילו טרנדים מובילים השנה ?

חג הפסח נתפס בתרבות העסקית כמועד מתאים במיוחד לביטוי הוקרה ...

5 יתרונות בריאותיים של קפה

קפה הוא אחד מהמשקאות הפופולאריים בעולם ואחת התעשיות הרווחיות בכלכלה ...

מתנות יום הולדת מקוריות שאפשר להזמין אונליין

כשמדובר במתנות ליום הולדת, מתנות מודפסות מהוות אפשרות מקורית ומרגשת ...

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים מה זה נוירופידבק? נוירופידבק, או משוב ...

מחסור צפוי במוצרי מטרנה – מה המשמעות של חריגה מיקרוביאלית ולמה אין סיבה לדאגה?

אז מה (שוב) קרה במטרנה? באמצע יולי 2023 עדכנה חברת מטרנה ...

אינטרנט בסיבים אופטיים – איך זה עובד?

בעידן שבו אנו חיים, כולנו רגילים פחות או יותר ליהנות ...