הפינה של חני

טיפים לחיים הטובים

Facebook
RSS

פרחיםיש היצע גדול של חנויות פרחים בארץ. ההערכה היא כי כיום פועלות בישראל כ 1,100 חניות פרחים וכ400 משתלות העוסקות גם במכירת זרי פרחים וסידורי פרחים למיניהם. ישנן רשתות פרחים המפעילות חנויות פרחים בפריסה ארצית אולם עידן האינטרנט הביא איתו בשורה למזמיני משלוחי פרחים בדמות אתרי פורטל המרכזים פעילות מול מספר רב של חנויות פרחים ברחבי הארץ (ולעיתים גם ברחבי העולם).
בעבר כדי להזמין משלוח פרחים למקום רחוק מן המזמין היה צורך ליצור קשר טלפוני עם חנות פרחים באזור המבוקש ולבצע את ההזמנה מולם כאשר התשלום היה מתבצע באמצעות כרטיס אשראי בטלפון.
דרך נוספת הייתה לפנות לחנות פרחים באזור מגוריו של מזמין המשלוח ולתאם דרכם ביצוע משלוח על ידי חנות מרוחקת, במקרים כאלה ניתן היה לשלם במזומן לחנות המקומית אשר הייתה מסדירה בעצמה את התשלום מול החנות המרוחקת (שטיפלה בהזמנה), טיפול שכזה חייב תשלום "דמי תיווך" לחנות דרכה בוצעה ההזמנה.

מרגע שהחלו לפעול רשתות של חנויות פרחים אשר הפעילו חנויות פרחים בפריסה ארצית ניתן היה לפנות, פיזית או בטלפון, למוקד של רשת שכזו, לבצע הזמנה, לשלם (בכרטיס אשראי בטלפון או פיזית בסניף מחנויות הרשת). ביצוע ההזמנה נעשה דרך מוקד רשת חנויות הפרחים והיא טופלה על ידי סניף הרשת הקרוב ביותר ליעד המשלוח.
כך למשל מי שביקש למצוא חנות פרחים במרכז יכול היה, דרך רשת חנויות פרחים בפריסה ארצית, למסור הזמנה אשר הייתה מטופלת בסוף על ידי אחת מבין חנויות פרחים אור יהודה, חנות פרחים קרית אונו או חנות בעיר אחרת במרכז הכול בהתאם ליעד אליו צריך הזר המוזמן להגיע.

כדאי לדעת כי כיום פחות משתלם להזמין משלוחי פרחים דרך רשת אשר מפעילה סניפים משלה של חנויות פרחים פריסה ארצית.
ישנן מגבלות רבות להזמנה מרשת חנויות שכזו, ראשית אנו מוגבלים למגוון הזרים וסידורי הפרחים שמציעה הרשת, שנית מחירון אחיד תוחם אותנו מבחינת גובה המחיר אותו אנו מעוניינים לשלם.
כיום אין עוד צורך להשלים עם מגבלות כאלה.

הזמנה דרך אתר פורטלי כמו השווה מאפשרת לנו חופש בחירה גדול הרבה יותר. אמנם לפורטל אין חנויות פרחים בפריסה ארצית אשר כולן בבעלותו אולם כל חנות המיוצגת באתר משמשת למעשה סניף של הפורטל.
כך למשל ניתן למצוא בקלות חנות ממנה אפשר להזמין משלוחי קרית אונו, משלוחי פרחים לוד או משלוח לכל אזור אחר במרכז. למרות שהפורטל מרכז את ההפניה לחנויות שנמצאו ראויות להיות מיוצגות בו ההזמנה בסופו של דבר מבוצעת ישירות מן החנות עצמה. כך מובטח שהמחיר לא יכלול שום דמי תיווך.
המחירים והתנאים להם זוכים מי שמזמינים דרך פורטל כגון השווה, ולא דרך רשת פרחים, הם משופרים שכן צוות האתר דואג להשיג עבור גולשים הנחות והטבות אשר אינן מוצעות למי שפונה אליהם ישירות. לכן מומלץ, כאשר רוצים להזמין משלוחי פרחים רמלה למשל, לא לחפש ישירות חנות פרחים בעיר זו או לפנות לרשת אשר לה חנויות פרחים בפריסה ארצית. דווקא הזמנה דרך פורטל, הבוחר חנויות איכותיות בכל רחבי הארץ שיקבלו דרכו הזמנות, מאפשרת לנו ביטחון כי הזמנותינו יטופלו ביעילות ובמקצועיות כך שתמיד יגיעו ליעדן בזמן ובמצב מושלם. מחיר מוזל והטבות נוספות גם הן יתרון של הזמנה דרך אתר דוגמת השווה.

נראה כי כיום אין עוד יתרון לרשתות בעלות חנויות פרחים בפריסה ארצית, זאת בזכות אתרים הבוחרים חנויות איכותיות המשמשות כסניפיהם, ההזמנות מבוצעות ישירות מול החנות כך שאין דמי תיווך, המחירים למזמינים דרך האתר מוזלים וההזמנות מטופלות על הצד הטוב ביותר פעם אחר פעם.

מרחבי הרשת:
יורם קראוס – מדריך למטפס ההרים המתחיל
יורם קראוס – גלובס

 


מתנות עובדים לפסח 2024 – אילו טרנדים מובילים השנה ?

חג הפסח נתפס בתרבות העסקית כמועד מתאים במיוחד לביטוי הוקרה ...

5 יתרונות בריאותיים של קפה

קפה הוא אחד מהמשקאות הפופולאריים בעולם ואחת התעשיות הרווחיות בכלכלה ...

מתנות יום הולדת מקוריות שאפשר להזמין אונליין

כשמדובר במתנות ליום הולדת, מתנות מודפסות מהוות אפשרות מקורית ומרגשת ...

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים מה זה נוירופידבק? נוירופידבק, או משוב ...

מחסור צפוי במוצרי מטרנה – מה המשמעות של חריגה מיקרוביאלית ולמה אין סיבה לדאגה?

אז מה (שוב) קרה במטרנה? באמצע יולי 2023 עדכנה חברת מטרנה ...

אינטרנט בסיבים אופטיים – איך זה עובד?

בעידן שבו אנו חיים, כולנו רגילים פחות או יותר ליהנות ...