הפינה של חני

טיפים לחיים הטובים

Facebook
RSS

אם אתם מחפשים עבודה, סביר להניח שבשלב כלשהו תצטרכו לשקול צורה כלשהי של עבודה זמנית. לכן, חשוב שתכירו סוגים של תעסוקה זמנית שעומדים לרשותכם.

עובדי קבלן

עובדי קבלן נדרשים לעבודה בחברה במשך זמן מוגדר וקצוב. לדוגמה, חברה עשויה להזדקק לאנשי מחשבים נוספים כדי להתקין ולבדוק תוכנה חדשה. כאשר ההתקנה החדשה מסתיימת, אין לה צורך יותר בעובדי הקבלן.

באופן כללי, לעובדי הקבלן יש כישורים ספציפיים שעונים על צרכי החברה. לכן, החברה נוהגת לשלם להם שכר די טוב, ואולי אפילו קצת יותר מאשר כשהמשרה היא קבועה. החיסרון הוא שעובדי הקבלן אינם זכאים לכל ההטבות שהחברה מציעה לעובדיה.

בדרך כלל מציאת עבודה כעובד קבלן אינה מהווה בעיה. למעשה, עבודות זמניות רבות מוצעות על ידי חברות קבלניות וחברות רבות משתמשות בשירותים אלה כדי "לנסות" עובדים פוטנציאליים ולקבוע אם הם מתאימים לחברה.

לפחות חלק מעבודות הקבלן שתמצאו מוצעות על ידי חברות כוח אדם. יש חברות כוח אדם שמתמחות בתחום מסוים כמו הנהלת חשבונות או שירותי מחשוב. אם אתם עובדים דרך חברת כוח אדם, אתם בעצם עובדים בשבילה והיא גם זו שמשלמת את שכרכם.

משרות זמניות

ההבדל בין עובדי קבלן ועובדי עבודות זמניות הוא כנראה די שרירותי. בכל אופן, עבודות זמניות דורשות מיומנויות ברמות נמוכות יותר. לדוגמה, בנק יכול לשכור כמה עובדי קבלן כדי לעבד הלוואות משכנתא במהלך תקופה מסוימת ולהעסיק מספר גדול של עובדים זמניים שתפקידם לסרוק את מסמכי המשכנתא למערכת המחשב.

עובדים זמניים ממוינים בדרך כלל על ידי חברת כוח אדם ומתקבלים לעבודה בחברה. לעומת זאת, עובדי קבלן לעיתים קרובות, אך לא תמיד, מרואיינים על ידי החברה עצמה, ויש להם סיכוי גדול להתקבל לעבודה קבועה בחברה בהמשך.

עבודה זמנית יכולה להימשך כמה ימים או מספר חודשים. לדוגמה, אדם עם כישורי מזכירות יכול להחליף מישהו שיצא לחופשה של שבוע או שניים, או להחליף עובדת שיצאה לחופשת לידה למספר חודשים.

מציאת עבודה זמנית היא קלה למדי. צריך להתחיל בשתיים או בשלוש סוכנויות כוח אדם. תצטרכו לעבור ראיון עבודה, להציג קורות חיים ולהוכיח את הכישורים שלכם.

 

מרחבי הרשת:
יורם קראוס – מדריך למטפס ההרים המתחיל
יורם קראוס – גלובס

 


מתנות עובדים לפסח 2024 – אילו טרנדים מובילים השנה ?

חג הפסח נתפס בתרבות העסקית כמועד מתאים במיוחד לביטוי הוקרה ...

5 יתרונות בריאותיים של קפה

קפה הוא אחד מהמשקאות הפופולאריים בעולם ואחת התעשיות הרווחיות בכלכלה ...

מתנות יום הולדת מקוריות שאפשר להזמין אונליין

כשמדובר במתנות ליום הולדת, מתנות מודפסות מהוות אפשרות מקורית ומרגשת ...

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים מה זה נוירופידבק? נוירופידבק, או משוב ...

מחסור צפוי במוצרי מטרנה – מה המשמעות של חריגה מיקרוביאלית ולמה אין סיבה לדאגה?

אז מה (שוב) קרה במטרנה? באמצע יולי 2023 עדכנה חברת מטרנה ...

אינטרנט בסיבים אופטיים – איך זה עובד?

בעידן שבו אנו חיים, כולנו רגילים פחות או יותר ליהנות ...