הפינה של חני

טיפים לחיים הטובים

Facebook
RSS

כמה פעמים שאלתם את עצמכם מה זה חשבון החשמל ולמה כל כך גבוה? איך אנשים אחרים לא משלמים את הסכום שאנו משלמים למרות שמפעילים מוצרים חשמליים יותר?! שאלות רבות מדאיגות אנשים רבים בקשר לחשבון החשמל והעלות של צריכת החשמל בבית, בעסק או בכל מקום אחר… במיוחד כאשר אנו חיים במדינה שבכל תקופה היא מעלה את מחירי החשמל וצריכתם.

התשובה לשאלות מסוג זה הוא חיסכון ושימוש יעיל בחשמל ומוצרים חשמליים אחרים. דבר ראשון שרוב האנשים עושים ברגע שרוצים לחסוך בחשמל הוא לצעוק על כל אחד ששוכח לכבות את האור או אחד ממוצרי החשמל … אנשים רבים לא מודעים לעובדה שישנם מוצרים איכותיים ומיוחדים שיכולים לתרום לנו לחסוך בחשמל ובעלות של השחבונית החודשית. כמו נרות סולריות לגינה, מכונות ומוצרים שמופעלים ע"י סוללות או מופעלים סולרית ובמיוחד הנרות החיסכוניות של החשמל, המיוצרות במיוחד לחסוך בעלויות החשמל למרות שהמחיר שלהן גבוה יחסית.

נרות חיסכון הן הפתרון האידיאלי לחסכון בעלויות צריכת החשמל בבתים והוצאות על תאורה, בעסקים ובל מקום אחר . איך הן יכולות לחסוך? צריכת החשמל של נורות אלו יכול להגיע עד 80% לעומת נורת ליבון רגילה של 20 וואט רגילה, בנוסף לעוצמת האור החזקה ביותר מזו של נורת הליבון.

נורות הפלורסנט הידועות בשם CFL יכולות להחזיק מעמד של כ 12 אלף שעות ממושכות אך נורת ליבון רגילה ישולה להחזיק רק 1000 שעות רצופות ז"א אפשר לחסוך בעלויות של הנורות למרות שמחיר כל אחת מנורות הפלוריסנט החיסכוניות הן יותר מנורות הליבון פי עשר כמעט אך תריך לחשוב על צריכת החשמל של כל אחת מהנורות האלו ומה אפשר לחסוך מהשימוש של כל אחת. נורת הליבון היתרון היחידי שלה הוא במחיר שלה שיכול להגיע לא יותר מ 10 שקלים אך נורת הפלורסנט הרגיליה והכי פשוטה מחירה יכול לנוע בין 20 – 30 שקלים. נורת הליבון הרגילה צורכת בשעה 0.1 קילו וואט (קוט"ש) אך נורת הפלורסנט צורכת 0.02 קוט"ש , זהו פער מאד גדול שיכול להתבטא במחיר של צריכת החשמל כך שנורית הליבון צורכת חשמל פי 5 מנורת הפלורסנט וזה משמעותי לתשלום עבור צריכת החשמל.

החשיבות המירבית לשימוש בנורות הפלורסנט החסכוניות מאשר השימוש בנורות הליבון הוא השמירה על איכות הסביבה בכך שלחסוך בצריכת הקוט"ש יכול לחסוך מפליטות הפחמן הדו-חמצני המזיק ביוותר לסביבה.

אם נחשב את זה נכון וכמה יעלה לנו להשתמש בנורות ליבון מול נורות פלורסנט הליבון יעלו לנו ב 12 אלף שעות בערך 1300 ש"ח אך השימוש בנורות הפלורסנט לאותה תקופת זמו תעלה אך ורק 140 ש"ח המקסימום. אז כמה נחסוך אם נשתמש בנורות החיסכון של הפלורסנט CFL. ?


מתנות עובדים לפסח 2024 – אילו טרנדים מובילים השנה ?

חג הפסח נתפס בתרבות העסקית כמועד מתאים במיוחד לביטוי הוקרה ...

5 יתרונות בריאותיים של קפה

קפה הוא אחד מהמשקאות הפופולאריים בעולם ואחת התעשיות הרווחיות בכלכלה ...

מתנות יום הולדת מקוריות שאפשר להזמין אונליין

כשמדובר במתנות ליום הולדת, מתנות מודפסות מהוות אפשרות מקורית ומרגשת ...

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים מה זה נוירופידבק? נוירופידבק, או משוב ...

מחסור צפוי במוצרי מטרנה – מה המשמעות של חריגה מיקרוביאלית ולמה אין סיבה לדאגה?

אז מה (שוב) קרה במטרנה? באמצע יולי 2023 עדכנה חברת מטרנה ...

אינטרנט בסיבים אופטיים – איך זה עובד?

בעידן שבו אנו חיים, כולנו רגילים פחות או יותר ליהנות ...