הפינה של חני

טיפים לחיים הטובים

Facebook
RSS

לימודים אקדמאים לימודי תעודה הם אפשרות נהדרת לרכוש מקצוע מבוקש בזמן יחסית קצר. במידה ולאחר סיום לימודי התעודה הבוגר יהיה מעוניין להמשיך ולהתמקצע, יהיה באפשרותו להמשיך למסלול לימודים אקדמיים המתאימים למקצועו. ישנם גם לימודי תעודה מסוג שונה, הכוונה היא ללימודים שמיועדים לשם הרחבת ההסמכה או לשם פיתוח מקצועי. לימודים אלו מאפשרים לסטודנט לרכוש כלים חדשים בתחום הנלמד והם מתאימים כמו למשוחררי הצבא הטריים וכך גם לאנשי הוראה בשנת שבתון, לאנשי עסקים ולמעשה לבני האדם מכל שכבות האוכלוסייה.תחומי לימוד אותם ניתן ללמוד במסגרת לימודי תעודה מגוונים מאוד ומסגרות לימודי תעודה מציעות עשרות מסלולים שונים שיכולים להימשך בין כמה שבועות בודדים ועד שנתיים.

 

אילו תחומים ניתן ללמוד במסגרת לימודי תעודה

 

נושאים הנלמדים במסגרת לימודי תעודה נחלקים לתתי קטגוריות הבאות; לימודי שוק ההון, הנהלת חשבונות, רפואה משלימה, קורסי טכנאים, מגוון קורסים במחשבים ולימודי חשמל, קורסים בניהול עסקים ובעיצוב, במזכירות וקורסי שפות.

בנוסף, ניתן ללמוד במסגרת לימודי תעודה גם לימודי עיצוב, מוזיקה ובמה, לימודי תרפיה במגוון התמחויות, קורסי עיסוי ואפילו קורסי רפואה משלימה. גם לימודי עיצוב גרפי נכללים ברשימת המקצועות אותם ניתן ללמוד במסגרת לימודי תעודה וכמו כן גם קורסים במקצועות היופי וקורסי אימון וגישור, קורסי חינוך, הדרכה וסייעות וקורסי אבחון. גם לימודי נדל"ן, היריון ולידה, טיפול במגע וקורסים בהנחיית קבוצות הם חלק ממערך לימודי התעודה בישראל יחד עם קורסי בניית אתרים, לימודי תיירות ולימודי כתיבה עיתונאית.

מבין הרשימה הארוכה הזו בולטים לימודי תעודה מסוימים ברמת הפופולאריות שלהם שהינה גבוהה מאוד והם נחשבים לקורסים הכי מבוקשים. אלה הם קורסים בהנדסאות, בתוכנה ובטכנאות, קורסים בניהול ובפיתוח ארגוני, קורסים בתחום היופי כמו איפור וקוסמטיקה, וגם קורסים בתחום שוק ההון, השיווק, יחסי הציבור והפרסום. גם תחום האנימציה זוכה לביקוש רב וקורסים בצילום ובעיצוב גרפי זוכים לביקוש רב.

היכן לומדים לימודי תעודה

 

את קורסי התעודה מציעים כמו במכללות ללימודים המקצועיים ובבתי הספר המקצועיים וכך גם במסגרות לימודים אקדמיים כמו אוניברסיטאות ומכללות אקדמיות. הפריסה הארצית של מוסדות אלו מאפשרת לכל אחד ללמוד את המקצוע המבוקש מבלי להתרחק מהבית. מומחים בתחום הלימודים ממליצים לכל המעוניינים להירשם ללימודי התעודה לבקר בקמפוס בו מוצעים הלימודים על מנת לבחון לעומק את תכנית הלימודים, להתרשם מהאווירה, לשאול את השאלות שמעניינות אתכם ולשוחח עם היועצים החינוכיים.

 

למי מומלצים לימודים אלו ומהן דרישות הקבלה

 

לימודי תעודה מתאימים לבני כל הגילאים ואינם קשורים לניסיון קודם או להשכלה. דרישות הקבלה ללימודי התעודה משתנות כמובן ממוסד לימודי אחד לאחר, אך לרוב אין הדרישות רבות ומדובר בעיקר בעשר שנות לימוד או במקרים מסוימים בתעודת בגרות מלאה. לצד תכניות לימוד שמתאימות לקהל הרחב קיימות גם תכניות הדורשות השכלה אקדמית ברמה מסוימת, אך מסגרות מסוג זה מועטות יחסית.


מתנות עובדים לפסח 2024 – אילו טרנדים מובילים השנה ?

חג הפסח נתפס בתרבות העסקית כמועד מתאים במיוחד לביטוי הוקרה ...

5 יתרונות בריאותיים של קפה

קפה הוא אחד מהמשקאות הפופולאריים בעולם ואחת התעשיות הרווחיות בכלכלה ...

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים מה זה נוירופידבק? נוירופידבק, או משוב ...

מחסור צפוי במוצרי מטרנה – מה המשמעות של חריגה מיקרוביאלית ולמה אין סיבה לדאגה?

אז מה (שוב) קרה במטרנה? באמצע יולי 2023 עדכנה חברת מטרנה ...

אינטרנט בסיבים אופטיים – איך זה עובד?

בעידן שבו אנו חיים, כולנו רגילים פחות או יותר ליהנות ...

אלבום טיולים

יצירת אלבום טיולים היא דרך נפלאה לשמר זיכרונות יפים ולשתף ...