אם גם אתם מחפשים אפיק מקצועי שונה, ובעיקר רוצים להתפרנס ממה שאתם אוהבים לעשות, יכול מאד להיות שגם עבורכם פתיחת עסק חדש זה צעד כדאי ומשתלם. מהלך כזה מאפשר לנו לקחת האחריות על ההכנסה שלנו, נותן לנו חופש פעולה והתנהלות עצמאית ודוחף אותנו להצטיין ולהשתפר. עם זאת, על מנת שנוכל להתחיל לעשות את זה בפועל, ישנם כמה צעדים בסיסיים נדרשים שחשוב להכיר. אלו השלבים הבירוקרטיים של פתיחת עסק בישראל.
פתיחת עסק במע״מ
השלב הראשון הוא פתיחת עסק במע״מ שנעשית באותם המשרדים של מס הכנסה. יש להגיע עם תעודת זהות, אישור על ניהול חשבון בנק, העתק חוזה שכירות של מקום העבודה גם אם מדובר בפתיחת עסק מהבית, וטופס 821 בקשה לפתיחת תיק. אם אתם לא צופים הכנסות שנתיות מעל 100000 שקלים בערך, תוכלו לפתוח תיק עוסק פטור ולהיות פטורים מתשלום מע״מ.
פתיחת תיק במס הכנסה
מס הכנסה הוא תשלום על ההכנסות ולא תשלום המע״מ הנוסף. בשלב הזה תדרשו לשער את ההכנסות ולפתוח תיק לתשלום חודשי או דו חודשי (או שנתי בתנאים מסוימים) ובסוף שנה תוסיפו או תקבלו זיכוי בהתאם להכנסות.
פתיחת תיק בביטוח לאומי
כמובן שחלק מהמיסים שלנו הם לביטוח לאומי, וגם שם נדרש לפתוח תיק. יש להגיע עם טופס מלא שנקרא ״דין וחשבון שנתי״ ולהיעזר בהרבה סבלנות.
וזהו – מכאן אתם מוזמנים להכין קבלות וחשבוניות ולהתחיל להציע את השירותים/מוצרים שלכם. כמובן שחשוב לדאוג מכאן לניהול ולדיווח השוטף, ובהחלט אפשר להיעזר ברואה חשבון אם תעדיפו שלא לעשות זאת בעצמכם.
התהליך הוא לא מורכב מדי, אך בהחלט דורש היכרות, ואילו הם השלבים העיקריים של פתיחת עסק חדש במדינת ישראל.
מרחבי הרשת:
יורם קראוס – מטפס הרים, כתבה באתר מאקו