הפינה של חני

טיפים לחיים הטובים

Facebook
RSS

איזה פעילות גופנית היא הטובה ביותר

סגור לתגובות על איזה פעילות גופנית היא הטובה ביותר
דצמ - 22 - 2020
חני

בכל מקום אנו שומעים כמה פעילות גופנית היא חשובה כל כך לגוף ולנפש, היא מפחיתה את הסיכוי לחלות במחלות קשות, היא משפרת את תפקודי הגוף והחשיבה, היא משפרת את מצב הרוח ומקנה לבן אדם מטרה והישגיות, אבל כל פעילות גופנית מתאימה לכל אחד? איזה פעילות גופנית היא הטובה ביותר עבורנו?

 

בכתבה זו נעסוק בשאלה איך יודעים איזו פעילות גופנית היא הטובה ביותר עבורי והאם יש פעילויות גופניות שאני צריך להימנע מהם או ההפך האם יש פעילות גופניות שמומלצות במיוחד עבורי.

 

התאמה אישית

 

פעילות גופנית טובה לגוף ולנפש זה כבר עובדה ועם זה אנחנו לא מנסים להתווכח אבל האם כל פעילות מתאימה לכל אחד? התשובה היא לא חד משמעית.

 

כדי שהפעילות הגופנית תתאים לבן אדם ברמה שתעשה איתו טוב לנפש ולגוף צריכה להיות התאמה כפולה, האחת היא התחברות של הבן אדם לסוג הספורט והשנייה ברמה הרפואית/ פיזיולוגית ועכשיו ההסברים:

 

התחברות לסוג הספורט – כדי להתמיד בפעילות הגופנית כדאי מאד שהבן אדם שעושה את הספורט יאהב את מה שהוא עושה ברמת התחביב זאת כדי להמשיך ולשמור על רמות מוטיבציה גבוהות גם אחרי חודשים ושנים של פעילות, אם אדם לא אוהב את סוג הספורט יהיה לו קשה להקים את עצמו אחרי יום עבודה (או לפני יום עבודה) לצאת ולבצע את הפעילות הגופנית, אך שזה ברמת התחביב אז זה הופך לאתגר, לכיף ולרצון לצאת בכל פעם גם שעייפים ושקשה ובפעמים שמפסידים אימון אתם תרגישו פספוס וכעס.

 

האם מתאפשר מבחינה רפואית / פיזיולוגית – לא כל אחד יכול לעשות כל ספורט… גם אם זה תחביב שלו וגם אם זה ממש מושך אותו, יש מקרים בהם המצב הרפואי / פיזיולוגי אוסר עליכם לעשות את סוג הספורט כי הוא יכול להזיק לבריאות שלכם ולכן יש להתאים את סוג הספורט גם מבחינה זו ולדאוג שלפני שמתחילים פעילות גופנית מכל סוג הולכים לבדיקה מקיפה אצל רופא המשפחה שאם יחליט לנכון ישלח אתכם גם לייעוץ אצל רופא מומחה.

 

מרחבי הרשת:
יורם קראוס – על בניית משרדי החברות הגדולות בעולם


מתנות עובדים לפסח 2024 – אילו טרנדים מובילים השנה ?

חג הפסח נתפס בתרבות העסקית כמועד מתאים במיוחד לביטוי הוקרה ...

5 יתרונות בריאותיים של קפה

קפה הוא אחד מהמשקאות הפופולאריים בעולם ואחת התעשיות הרווחיות בכלכלה ...

מתנות יום הולדת מקוריות שאפשר להזמין אונליין

כשמדובר במתנות ליום הולדת, מתנות מודפסות מהוות אפשרות מקורית ומרגשת ...

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים מה זה נוירופידבק? נוירופידבק, או משוב ...

מחסור צפוי במוצרי מטרנה – מה המשמעות של חריגה מיקרוביאלית ולמה אין סיבה לדאגה?

אז מה (שוב) קרה במטרנה? באמצע יולי 2023 עדכנה חברת מטרנה ...

אינטרנט בסיבים אופטיים – איך זה עובד?

בעידן שבו אנו חיים, כולנו רגילים פחות או יותר ליהנות ...