הפינה של חני

טיפים לחיים הטובים

Facebook
RSS

כיום מאוד נפוצה התופעה בה באמצ

צלם עצמאי

ע החיים, מוצאים את עצמם אנשים במצב שחיקה מהעבודה במינון גבוה מהרגיל, ללא מוטיבציה או שאיפות להגיע להישגים ולהתקדם ואף להגיע פיזית למקום העבודה. מעבר לשגרה שעושה את שלה באופן טבעי, ייתכן מצב בו תמצאו עצמכם לא מאות

גרים או מסופקים במקום העבודה ומחשבותיכם נודדות לכיוונים אחרים. הפיתרון להתמודדות עם התופעה היא, בין השאר, לצבור אומץ ותעוזה ולהחליט על שינוי קריירה הכרוך בהסבה מקצועית. בחלק מהמקרים, גם אם הייתם רגילים למשרת שכירים כל חייכם, יתכן שתחליטו שקיום בוס ישיר על הראש, שיציב דד ליינים הינו בלתי נסבל והמעבר הטבעי הוא לקריירה עצמאית ופתיחת עסק בו אתם אדונים לעצמכם. אז איך, אם כן, צולחים את השינוי והמעבר בחיים ושורדים קריירה שנייה כעצמאים באמצע החיים, כשה

שחרור מהצבא כבר הרבה מאחוריכם?

שינוי קריירה יכול להיות גם בתחום ההייטק. קיימים מקרים רבים בהם אנשי תקשורות נכנסים לתחומי בדיקת תוכנה ונושאים אחרים. יותר ויותר אנשי הייטק מחפשים שינוי קריירה על ידי חיפוש משרות רילוקיישן הייטק, על מנת לשנות אווירה וסביבה.

יוזמה ותכנית פעולה מוגדרת

במידה והחלטתם שאתם הולכים על הצעד המאתגר ופונים לכיוון של קריירה חדשה, קחו בחשבון כי אחד השלבים הראשונים שתידרשו להם הוא בניית תוכנית פעולה מסודרת הכוללת שלבי ביניים, הגדרת יעדים לטווח הקצר ויעדים לטווח הארוך. לצורך בניית תוכנית שכזו כדאי להיעזר בעצמאים שהתנסו בשלב זה ובגופים מקצועיים שמספקים ייעוץ מקצועי לעסקים קטנים ובינוניים בהתנעה לעסק ובשלבים הבאים. לצד גופים עסקיים אלה, תוכלו לשקול להיעזר בשירותי אימון אישי אחד על אחד עם מאמן שילווה אתכם לאורך כל ההליך, לכוון אתכם ולסייע בקבלת החלטות שתידרשו לקבל בשלבי הקמת העסק. כמו כן, קחו בחשבון כי במידה וניחנתם בפאסיביות כללית, תידרשו לשנות מהלכים, לפעול באקטיביות וליזום יוזמות מקצועיות כבר מההתחלה. לעומת עבודה כשכירים, עם מינימום אחריות להצלחת העסק כולו, כשמדובר בעסק משלכם, הצלחתו תלויה באופן בלעדי בכם באופן.

חזרה סובלנית לספסל הלימודים

גם אם אתם מצוידים

בתואר אקדמי וניסיון רב במקצוע הקיים והחלטתם על הסבה מקצועית, קחו בחשבון כי בחלק מהמקרים תידרשו לרכוש השכלה נוספת. חזרה לספסל הלימודים אינה טבעית או מובנית מאליה, במיוחד במידה ויש משפחה וילדים על הפרק, יחד עם לא מעט משימות עסקיות, אך כדאי להתייחס לתקופה זו בסבלנות וככזו שמציבה בפניכם אתגר, עניין וגיוון. ישנם לא מעט קורסים מקצועיים שיוכלו לספק לכם תעודה מקצועית נדרשת בתחום חדש כמו גם מיומנויות מתחייבות לתפקיד החדש בחייכם. החל מקורס ניהול ועד קורס אנגלית עסקית לצורך חיזוק הביטחון במידה וההתקשרות שלכם היא מול חו"ל. במרבית המקרים תוכלו ללמוד במסגרת לימודי ערב בבתי ספר מקצועיים או במכללות מאחר וכיום קיימת מודעות לצורך בלימודים המאפשרים עבודה בהיקף מלא.

חיפוש לקוחות יעיל

בתור בעלים לעסק עצמאי, איתור הלקוחות הינו מהותי ובלתי נפרד לאורך כל שלבי הפעילות המקצועית. לצורך חיפוש לקוחות יעיל כדאי לנצל את כל הקשרים האישיים והעסקיים שטיפחתם עד כה גם ברמה האישית וגם במסגרת מקומות העבודה בהם עבדתם. כמו כן, כדאי ליצור נטוורקינג מושכל גם ברשת וגם להפגין נוכחות במפגשים עסקיים המציעים פוטנציאל להזדמנויות עסקיות. כמו כן, בדקו לגבי הצעות מכרזים שיוכלו למנף את העסק ולהשיג לכם לקוחות מסודרים קבועים או למסגרת זמנית. מכרזים ממשלתיים או מטעם גופים פרטיים מחייבים הצגת המלצות ותעודות וחשוב להשיג את אלו מראש ולעמוד בלוחות הזמנים המחויבים במכרז מאחר ואי עמידה בהם, מכל סיבה שהיא, גוררת פסילת המועמדות על הסף.

שינוי דרסטי בגיל מבוגר יחסית אינו דבר שמה בכך, אך לעיתים קרובות שינוי עבודה או דרך חיים עלול להוביל לשינויים משמעותיים וחיוביים בחיים. במקרים אלה עלינו לשנס את מותנינו ולקחת צעד לעבר הלא נודע, החדש והמרתק.


מתנות עובדים לפסח 2024 – אילו טרנדים מובילים השנה ?

חג הפסח נתפס בתרבות העסקית כמועד מתאים במיוחד לביטוי הוקרה ...

5 יתרונות בריאותיים של קפה

קפה הוא אחד מהמשקאות הפופולאריים בעולם ואחת התעשיות הרווחיות בכלכלה ...

מתנות יום הולדת מקוריות שאפשר להזמין אונליין

כשמדובר במתנות ליום הולדת, מתנות מודפסות מהוות אפשרות מקורית ומרגשת ...

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים מה זה נוירופידבק? נוירופידבק, או משוב ...

מחסור צפוי במוצרי מטרנה – מה המשמעות של חריגה מיקרוביאלית ולמה אין סיבה לדאגה?

אז מה (שוב) קרה במטרנה? באמצע יולי 2023 עדכנה חברת מטרנה ...

אינטרנט בסיבים אופטיים – איך זה עובד?

בעידן שבו אנו חיים, כולנו רגילים פחות או יותר ליהנות ...