הפינה של חני

טיפים לחיים הטובים

Facebook
RSS

איך תיצרו גינת תבלינים וצמחי מרפא ממש בעצמכם?

סגור לתגובות על איך תיצרו גינת תבלינים וצמחי מרפא ממש בעצמכם?
יונ - 28 - 2016
חני

דמיינו לעצמכם יוצאים לרגע לגינה או למרפסת ביתכם, קוטפים חופן של עלי בזיליקום טריים ומכניסים לרוטב הפסטה או לתבשיל האיטלקי שאתם עומדים ומכינים ממש ברגע זה. ישראלים רבים בוחרים באופציה היקרה של רכישת תבלינים יבשים אך אין כמו הדבר האמיתי, הטרי הריחני והמזין. תתפלאו לגלות שעם השקעה מינימלית, רכישת עציצים או תכנון ערוגה קטנה, תוכלו ליצור גינת תבלינים וצמחי מרפא מופלאה. לעשבים טריים יש מגוון יתרונות בריאותיים בין אם אתם צורכים אותם כחליטה במים חמים או בין אם מכניסים למזון שלכם.

להלן רשימת תבלינים וצמחים שתוכלו לגדל במרפסת או בגינה הפרטית שלכם, כל מה שאתם צריכים זה לבחור את הצמחים האהובים עליכם, לבדוק את תנאי הגידול האופטימליים עבורם, לגשת למשתלה הקרובה לביתכם ופשוט להנות מעשבים טריים יום אחרי יום. מומלץ לדאוג לדשן אורגני, כך הצמחים יוכלו לנשום ולגדול בצורה המיטבית.

  1. נענע – את הנענע הטרייה והריחנית אפשר לשלב בחליטות מופלאות עם ג׳ינג׳ר, דבש, לימון ופרוסות תפוז או בסלטים טריים. את הנענע מומלץ לשתול בעונת הקיץ וכך להנות ממנה לאורך כל השנה. מה היא צריכה? הרבה שמש והרבה מים. כדאי לשתול אותה בנפרד מצמחים אחרים שכן היא זקוקה למרחב.
  2. לואיזה – צמח מרפא בעל סגולות רפואיות רבות – מסייעת לטיפול בכאבי גרון ובבעיות במערכת העיכול. את הלואיזה גם כן ניתן לשלב במגוון חליטות ואפילו לשלב אותה ברטבים. את הלואיזה גדאי לשתול באביב. מה היא צריכה? קרקע מאווררת, שמש והמון המון מים. יש לשמור על קרקע לחה לאורך כל השנה.
  3. רוזמרין – בדגים, בשר, תפוחי אדמה, קדרות ושלל מאכלים – לרוזמרין טעם מעודן שהופך כל מאכל למעדן. הוא בעל תכונות אנטי בקטריאליות ואך הוכח כמסייע לטיפול בכאבי ראש. כדאי לשתול את השתיל בתחילתו של הסתיו. מה הוא צריך? חשיפה מלאה לשמש או חצי צל במרווחים של 45-60 סנטימטרים אחד מהשני. הרוזמרין לא אוהב הרבה מים ולכן השקייה של אחת לשבוע בהחלט מספיקה.
  4. בזיליקום – אין כמו בזילקום טרי בפסטות, שקשוקה, פיצות ורטבים. יש לו תכנות אנטי חמצוניות שכן הוא מכיל כמות גבוהה של נוגדי חמצון. בנוסף הוא מסייע לטיפול בגזים והוכח במחקרים כמסייע לבלום היווצרות של תאים סרטניים. את הבזיליקום מומלץ לשתול בתחילת האביב אך בדומה לשאר הצמחים, הוא גדל כל השנה. מה הוא צריך? הרבה שמש והרבה מים, מרווחים קטנים בהחלט יספיקו!.

 

טיפ: להפיכת התזונה למעניינת יותר, מומלץ לבדוק גם את המוצרים של הרבלייף.


מתנות עובדים לפסח 2024 – אילו טרנדים מובילים השנה ?

חג הפסח נתפס בתרבות העסקית כמועד מתאים במיוחד לביטוי הוקרה ...

5 יתרונות בריאותיים של קפה

קפה הוא אחד מהמשקאות הפופולאריים בעולם ואחת התעשיות הרווחיות בכלכלה ...

מתנות יום הולדת מקוריות שאפשר להזמין אונליין

כשמדובר במתנות ליום הולדת, מתנות מודפסות מהוות אפשרות מקורית ומרגשת ...

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים מה זה נוירופידבק? נוירופידבק, או משוב ...

מחסור צפוי במוצרי מטרנה – מה המשמעות של חריגה מיקרוביאלית ולמה אין סיבה לדאגה?

אז מה (שוב) קרה במטרנה? באמצע יולי 2023 עדכנה חברת מטרנה ...

אינטרנט בסיבים אופטיים – איך זה עובד?

בעידן שבו אנו חיים, כולנו רגילים פחות או יותר ליהנות ...