הפינה של חני

טיפים לחיים הטובים

Facebook
RSS

גם במציאות כלכלית לא פשוטה שבה רבים מאיתנו מתקשים לממן את כל ההוצאות השוטפות – שהרי ההוצאה על דיור בארץ גבוהה מאוד ביחס להכנסה הממוצעת, וכך גם ההוצאות על רכישת רכב ואחזקתו שלא לדבר על מחירי המזון הגבוהים עקב היעדר התחרות – עדיין ישנו רצון לחסוך.
ראשית, ישנם כאלה שההכנסות הקבועות שלהם גבוהות ויש להם כסף פנוי כדי לחסוך, וכן מודעות לחשיבות ההיערכות לעתיד שבו ההכנסות עלולות להיות נמוכות יותר. בנוסף לא מעט אנשים מוכנים גם להתפשר מעט בהווה על מנת למנוע ימי סגריר בעתיד.
לכל מי שרוצה לחסוך ישנה באופן טבעי התלבטות איזה אפיק הוא המשתלם ביותר, וכדאי להקשיב לעצותיו של צבי ויליגר וילי פוד שגם אמון על קבלת החלטות מושכלת באופן כללי וגם מתמצא היטב בנעשה בתחום החיסכון.
למי מתאימה קרן השתלמות?
למי שלא זקוק לכסף נזיל, כלומר מוכן לחסוך לטווח הבינוני (6 שנים ומעלה), ממליץ צבי ויליגר על קרן השתלמות.
במקור נועדה קרן ההשתלמות, כפי שניתן להבין מהשם, לאפשר לעובדים לצאת מעת לעת להשתלמויות, אולם כיום מדובר באפיק חיסכון לכל דבר, והיחידי שנהנה מפטור ממס (מתוך כלל אפשרויות החיסכון לטווח הבינוני)
קרן השתלמות משתלמת בעיקר לשכירים – שכן עבורם גם המעסיק מפקיד סכומים מסוימים מדי חודש. העובד יכול להפקיד לקרן זו עד ל-2.5% משכרו החודשי, והמעסיק יכול להוסיף עד פי 3 מחלקו של העובד, כלומר עד 7.5%!
חשוב להדגיש כי המעסיק אינו מחויב להפקיד את הסכום המקסימלי המותר, והדבר נתון למשא ומתן בין העובד למעסיק, אבל אם ביכולתכם להשיג הטבה זו – כדאי לנצל אותה. עבור עצמאים מצטברים בקרן רק הכספים שהם עצמם הפקידו, אולם הריבית שיצברו והפטור ממס, שכאמור ניתן ליהנות ממנו בחיסכון לטווח בינוני רק בקרנות השתלמות, הופכים את האופציה הזו למשתלמת גם עבור עצמאים.
מי שמציע קרנות השתלמות הם בתי ההשקעות וחברות הביטוח – צבי ויליגר ממליץ לבחון כמה וכמה הצעות על מנת שכספכם יופקד בידיים המקצועיות ביותר.
למה צבי ויליגר לא ממליץ על ביטוח מנהלים?
ביטוח מנהלים ממותג כהטבה לדרגים הכירים ועל כן הפך כנראה לאופציה פופולרית מאוד ולא רק בקרב מנהלים אלא גם מבחינת עובדים בכל הדרגים.
יחד עם זאת צבי ויליגר, שרואה בעובדי "וילי פוד" את הנכס המשמעותי ביותר של החברה ובהתאם נרתם לסייע להם גם בתחום זה של הבטחת עתידם הכלכלי, אינו ממליץ על ביטוח מנהלים – שכן בשנים האחרונות נשחקה כדאיות אפיק זה. אמנם ביטוח מנהלים כולל ביטוח כנגד אובדן כושר עבודה וכן ביטוח שארים (כלומר אם העובד נפטר, יורשיו יזכו בסכום כסף נכבד), אולם דמי הניהול הגבוהים, העובדה שחלק מהיתרונות כבר אינם רלוונטיים וכן חוסר היכולת למשוך את הכסף לפני הגעה לגיל היציאה לפנסיה (משיכה מוקדמת יותר מובילה לתשלום מס גבוה) הופכים אותו לבלתי אטרקטיבי.

מרחבי הרשת:
על תחום ההייטק – ומחפשי העבודה בתחום
עופר אלשיך על הקיצוץ הצפוי בחברת החדשות
עופר אלשיך: לא להרתע מחוסר נסיון
תעשיית ההייטק בישראל – עופר אלשיך
עופר אלשיך – טיפים לראיון עבודה

 

 

עוד משהו שיעניין אותך:
בית השקעותתיק השקעות, עופר אלשיך, רכב למכירה


מתנות עובדים לפסח 2024 – אילו טרנדים מובילים השנה ?

חג הפסח נתפס בתרבות העסקית כמועד מתאים במיוחד לביטוי הוקרה ...

5 יתרונות בריאותיים של קפה

קפה הוא אחד מהמשקאות הפופולאריים בעולם ואחת התעשיות הרווחיות בכלכלה ...

מתנות יום הולדת מקוריות שאפשר להזמין אונליין

כשמדובר במתנות ליום הולדת, מתנות מודפסות מהוות אפשרות מקורית ומרגשת ...

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים מה זה נוירופידבק? נוירופידבק, או משוב ...

מחסור צפוי במוצרי מטרנה – מה המשמעות של חריגה מיקרוביאלית ולמה אין סיבה לדאגה?

אז מה (שוב) קרה במטרנה? באמצע יולי 2023 עדכנה חברת מטרנה ...

אינטרנט בסיבים אופטיים – איך זה עובד?

בעידן שבו אנו חיים, כולנו רגילים פחות או יותר ליהנות ...