הפינה של חני

טיפים לחיים הטובים

Facebook
RSS

זוגיות טובהלא פעם, רגע לפני החתונה, מתחילות לעלות בלבנו ספקות: האם באמת מצאתי את "האחד" או "האחת"? את החלום על "האביר על הסוס הלבן" תוכלו להניח בצד. במקום זה, תוכלו לשאול את עצמכם: האם אני נמצאת בזוגיות טובה? על מנת להבין טוב יותר מהי זוגיות טובה, ניתן להתייחס לפרמטרים הבאים:

אמון, אהבה ותמיכה הדדית

יתכן שבתחילת הקשר התאהבתם, אך עם הזמן "הפרפרים בבטן" והדפיקות לב נרגעו. טבעי שעם הזמן ההתאהבות תתחלף באהבה, שהיא רגש יציב יותר. פעמים רבות אין לנו ספק שאנחנו אוהבים, אך קורה גם שאנחנו לא בטוחים לגבי הרגשות שלנו. בעקרון, כאשר אנחנו אוהבים מישהו אנחנו פשוט רוצים שיהיה לו טוב. זאת בניגוד לדעה הרווחת לפיה כשאוהבים מישהו רוצים שהוא יהיה "שייך" רק לנו. זוגיות טובה צריכה להיות מבוססת על כבוד ותמיכה הדדית. מתוך אהבה, נרצה לתמוך בבן הזוג להגשים את החלומות שלו, לממש את הפוטנציאל שלו וללכת בדרך שתגרום לו אושר. זוגיות טובה תתמוך בצמיחה ובהתפתחות של שני בני הזוג.

אמון מתפתח בין אנשים כאשר ישנה יכולת לומר אמת ולשתף בכנות. תשאלו את עצמכם: האם אתם חשים צורך להסתיר מבן/בת הזוג רגשות, מחשבות ועוד? הרצון להסתיר יכול לנבוע מפחד לפגוע, פחד שיעזבו אותך ועוד. בזוגיות טובה, אתה יכול להיות אמתי ולדעת שאוהבים אותך ללא תנאי.

מציאת חזון משותף ויכולת לגשר על פערים

חתונה היא בחירה להתחיל במסע של חיים משותפים. מעבר לאהבה, זה דורש למצוא דרך משותפת, המבוססת על חזון חיים משותף. בהמשך הדרך, תצטרכו לקחת יחד הרבה החלטות משותפות: האם לגור בעיר או ביישוב קהילתי, האם לשלוח את הילדים לגן ובית-ספר רגיל, או לבחור בחינוך אנתרופוסופי או דמוקרטי , האם מתאים לכם מונוגמיה או קשר פתוח ועוד בחירות רבות. כדאי לדעת מראש, מהן העמדות של בן/בת הזוג בנוגע לאורח חיים הרצוי, ועד כמה הן קרובות לשלך. לא פעם, אנחנו נמשכים דווקא להפכים. במקרה של תכונות אופי שונות, זה יכול להשלים ולאזן אתנו. אך במקרה שמדובר בחזון חיים שונה, זכיתם באתגר מיוחד המצריך יכולת לגשר על פערים. לפעמים גם צריך לדעת לוותר, אך זוגיות טובה לרוב אינה בנויה על כך שבני הזוג מתפשרים או מוותרים על מה שחשוב להם. במקום זה, נדרשת יכולת למצוא פתרונות יצירתיים אשר יענו על הצרכים של שני הצדדים.

תקשורת טובה ופתרון קונפליקטים

גם אם מצאתם חזון חיים משותף, מריבות וקונפליקטים תמיד יכולים להיות בהמשך הדרך. זוגיות טובה אינה אומרת שאתם צריכים להסכים על הכל ולא לריב אף פעם, אלא הסכמה לעשות עבודה משותפת על דפוסי התקשורת שלכם. קונפליקט יכול להפוך למשבר בזוגיות, או להוות הזדמנות לצמיחה משותפת, הכל תלוי באיך מטפלים בו. פעמים רבות דפוסי התקשורת שלנו כוללים האשמות הדדיות, שיפוטיות, איומים ודרישות שמבוססות על מחויבות או רגשות אשם. תקשורת טובה לעומת זאת, כוללת יכולת לבטא את הרגשות שלנו- כעס, עצב ועוד, לבטא את הצרכים שלנו, להציע בקשה קונקרטית, להיות מוכן גם לקבל "לא" כתשובה, להקשיב לצרכים של הצד השני המונעים ממנו לומר "כן" לבקשה שלי ואז לחשוב יחד על דרך לענות על הצרכים של שנינו. לדוגמה, בן זוגך ביטל דייט בגלל עומס בעבודה. האם את תאשימי אותו שלא אכפת לו ממך, אינו משקיע בקשר ואינו אוהב אתך? האם את תאיימי עליו שאם ימשיך להתנהג כך תעזבי אותו? האם את חושבת שהוא "חייב לך" משהו ורואה בו האחראי הבלעדי למילוי כל הצרכים שלך, ולכן נוהגת לבוא בדרישות?  אם התקשורת שלכם טובה, את תשתפי אותו שהרגשת כעס או אכזבה כי הצורך שלך באינטימיות וזמן איכות יחד לא נענה, תציעי בקשה קונקרטית שתתן מענה לצרכים אלו (למשל לצאת לדייט מחר) ותקשיבי בלב פתוח לאלו צרכים שלו הוא ניסה לתת מענה בכך שביטל את הדייט. אולי תתפלאי לשמוע, אבל גם אחרי החתונה האחראיות לאושר האישי שלך היא קודם כל שלך, ואם "תפילי" אחראיות זו על בן הזוג, את יוצרת קשר תלותי אשר יוביל להרבה אכזבות ומריבות.

חשוב לדעת שדפוסי תקשורת ניתן לשנות. לשם כך תוכלו להיעזר בסדנאות ל"תקשורת מקרבת" או בטיפול זוגי. אם אין לכם דפוסי תקשורת בריאה, זה לא אומר שלא מצאתם את הפרטנר הנכון. הרבה אנשים מחליטים לעזוב את בן/בת הזוג בגלל שיש מריבות, וכאשר מגיעים לזוגיות הבאה מגלים שנתקלים באותם בעיות.

אהבה ואינטימיות

המיניות היא מרכיב מרכזי בחיים שלנו ובזוגיות. כאן נוכל לבחון שני היבטים: תדירות- כמה פעמים בשבוע אתם עושים אהבה? ואיכות- באיזה מידה אתם מרגישים מסופקים מחיי המין שלכם? גם בתחום זה, יש צורך באמון ותקשורת טובה. למשל, עד כמה אתם יכולים לדבר בחופשיות עם בן/בת הזוג על הרצונות והפנטזיות שלכם? שגרת היומיום אינה מטיבה עם התשוקה, לכן נדרשת החלטה להקדיש זמן לאינטימיות ולשים בצד את מטלות היומיום.

זוגיות טובה נבנית עם השנים, כתוצאה מהשקעה ועבודה משותפת. כך שהשאלה המרכזית אינה כמה פעמים בשבוע אתם רבים או כמה פעמים בשבוע אתם עושים אהבה, אלא: האם יש לכם פרטנר שמוכן לעבודה משותפת?


מתנות עובדים לפסח 2024 – אילו טרנדים מובילים השנה ?

חג הפסח נתפס בתרבות העסקית כמועד מתאים במיוחד לביטוי הוקרה ...

5 יתרונות בריאותיים של קפה

קפה הוא אחד מהמשקאות הפופולאריים בעולם ואחת התעשיות הרווחיות בכלכלה ...

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים מה זה נוירופידבק? נוירופידבק, או משוב ...

מחסור צפוי במוצרי מטרנה – מה המשמעות של חריגה מיקרוביאלית ולמה אין סיבה לדאגה?

אז מה (שוב) קרה במטרנה? באמצע יולי 2023 עדכנה חברת מטרנה ...

אינטרנט בסיבים אופטיים – איך זה עובד?

בעידן שבו אנו חיים, כולנו רגילים פחות או יותר ליהנות ...

אלבום טיולים

יצירת אלבום טיולים היא דרך נפלאה לשמר זיכרונות יפים ולשתף ...