הפינה של חני

טיפים לחיים הטובים

Facebook
RSS

האם סוף המגפה כבר כאן?

סגור לתגובות על האם סוף המגפה כבר כאן?
מרץ - 30 - 2021
חני

שנת 2021 החלה עם מבצע חיסונים חסר תקדים בהיקפו, אזרחי ישראל קפצו על ההזדמנות והתחסנו בקצב מסחרר של עד ללמעלה מ100,000 אנשים ביום, קופות החולים בשיתוף משרד הבריאות זכו לשבחים בכל רחבי העולם וישראל היוותה מודל וסוג של ניסוי אל מול המגפה שהשביתה את חיינו במשך שנה שלמה.

 

אך האם ניתן כבר להגיד שאנחנו רגל וחצי לקראת סיום המגפה או שיש לפנינו עוד כברת דרך ארוכה עד שנוכל להשים את המגפה הנוראית הזו מאחורינו?

 

אז שנת 2021 החלה עם תחושת תקווה שיש אור בקצה המנהרה כאשר מספר חברות קיבלו את האישורים לחיסונים שהם פיתחו כבר במהלך חודש דצמבר והחלו להזרים אותם בקצב יפה וראוי להערכה לישראל שבזכות גודלה המצומצם והיקף התחלואה הגבוה היוותה מודל ניסוי מעולה מבחינת אותן חברות כדי לשאוב נתונים אמיתיים ולהציג אותן ברחבי העולם.

 

לאחר 4 חודשים של מבצע חיסונים אינטנסיבי מעל 5 מיליון אזרחים ישראליים קיבלו את חיסון הקורונה בניקוי 800,000 מחלימים ומעל 3 מיליון ילדים שלא יכולים עדיין לקבל את החיסון הגענו לתקרת הזכוכית והמגמות מציגות ירידות יפות בהיקפי התחלואה ובחולים אשר זקוקים לטיפול בבתי החולים, על פניו נראה כי החיסון עובד בצורה מעולה, אך האם זאת העדות לסיום המגפה?

 

לא… לצערנו זוהי עדיין לא סוף המגפה, המגפה עדיין קיימת בארץ במינונים נמוכים אמנם שמאפשרים לנו לחיות חיי שגרה שכמעט תואמים לאלו שהיו לפני פרוץ המגפה, אך כל עוד המגפה חיה ונושמת ברבדים כלשהם בחברה אנחנו תמיד בסכנה כי מוטציה כזו או אחרת תתגבר על החיסון ותחזיר אותנו חזרה למצב בו המגפה מכתיבה לנו את סדר היום.

 

אך גם בסיטואציה בה כביכול לא יהיו יותר אזרחים ישראליים שחולים במגפה, מדיניות השמיים הפתוחים שמאפיינת את העולם המערבי תמיד תמשיך לסכן אותנו מכניסת מוטציות חדשות אל המדינה כיוון ובחו"ל גם במדינות הכי מערביות ומתקדמות המגפה ממשיכה להשתולל ומספר הנדבקים והקורבנות שם עדיין ממשיך להיות גבוה, בקלות תייר שנכנס לישראל יכול להביא עמו מוטציה שתהיה עמידה בפני החיסון ולהחזיר אותנו חזרה אל תוך המלחמה בנגיף.


מתנות עובדים לפסח 2024 – אילו טרנדים מובילים השנה ?

חג הפסח נתפס בתרבות העסקית כמועד מתאים במיוחד לביטוי הוקרה ...

5 יתרונות בריאותיים של קפה

קפה הוא אחד מהמשקאות הפופולאריים בעולם ואחת התעשיות הרווחיות בכלכלה ...

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים מה זה נוירופידבק? נוירופידבק, או משוב ...

מחסור צפוי במוצרי מטרנה – מה המשמעות של חריגה מיקרוביאלית ולמה אין סיבה לדאגה?

אז מה (שוב) קרה במטרנה? באמצע יולי 2023 עדכנה חברת מטרנה ...

אינטרנט בסיבים אופטיים – איך זה עובד?

בעידן שבו אנו חיים, כולנו רגילים פחות או יותר ליהנות ...

אלבום טיולים

יצירת אלבום טיולים היא דרך נפלאה לשמר זיכרונות יפים ולשתף ...