הפינה של חני

טיפים לחיים הטובים

Facebook
RSS

טיול אל הממלכה השמית – ירדן

סגור לתגובות על טיול אל הממלכה השמית – ירדן
אוג - 23 - 2018
חני

עוד משחר ילדותנו שמענו את השיר של אריק לביא "הסלע האדום"  השיר שנאסר להשמעה מחשש שצעירים נוספים יקפחו את חייהם בניסיון לגנוב את הגבול לעיר באדום- פטרה. מעטים בלבד יודעים ומכירים את היופי הבלתי נדלה של המדינה השוכנת ממש מעבר לכתף של ישראל .בכתבה זאת  אשתף אתכם  בכמה אתרים שאתם חייבים לראות . בואו יחד אתי להכיר  את סודותיה של ירדן .

ירדן ובפרט הסלע האדום היה  חלומם של ישראלים רבים, לא מעט צעירים קיפחו את חייהם כדי ובכדי לראות את הפלא השביעי של העולם "פטרה" ואכן העיר באדום עיר הבירה של הנבטים הייתה במשך שנים רבות מיתוס עבור רבים וטובים. מי שביקר וראה את העיר האדומה, מבין מדוע הסלע האדום היה  כוח משיכה עד כדי סיכון חיים.

בשנת  1994 נכרת הסכם השלום בנינו ובין הירדנים. שלושה מנהיגים הובילו את ההסכם  ההיסטורי- ראש ממשלת ישראל  יצחק רבין ,המלך חוסיין , ונשיא  ארצות הברית קלינטון.

מאז נפרצו כל החומות וישראלים רבים צבאו על ירדן וגילו בה אוצרות טבע מהיפים בעולם.

פטרה

נתחיל מהפלא השביעי  של העולם- העיר פטרה שבגולת הכותרת החיזנה או בפי המקומיים- אוצרות פרעה. מבנה מדהים ביופיו, עטור בגילופי אבן נובית  אדומה. העיר פטרה שוכנת בעמק ומוקפת בהרים לכן היה כה קשה לראותה. הנבטים משלו במדבריות במשך כ- 500 שנה החל מהמאה הרביעית לפני הספירה ועד לשנת 106 לספירה. בעיר הבירה הנבטית תוכלו לחזות באמפיתאטרון, בקברי המלכים, במערות קבורה מדהימים בשלל צורות וצבעים בקרדו , במנזר, במזבח , ומי שמוכן לטיול אתגרי יכול לעלות לג'בל ארון , שם תוכלו להתרשם מקברו של אהרון הכהן אח משה .

ביקור בעיר פטרה ממחיש עד כמה היו הנבטים אשפים בשימור והובלת מים באזורים מדבריים. אבל ירדן זה לא רק פטרה. ירדן בורכה בנחלים מהיפים בעולם. וואדי חסה או בעברית נחל זרד  (מוזכר בתנך שם שהו בני ישראל 38 שנה ) .

וואדי איבן חמיד, נחל מדהים ביופיו, מערות , מפלים,  הגנים התלויים  וכמובן וואדי המוג'יב.

האדיר או בעברית נחל ארנון זהו נחל האדיר והמרשים  בנחלי מואב, והוא נחשב הנחל העוצמתי ביותר. מים רבים זורמים בנחל זה, וכדי לטייל בו אנו נזדקק לכל הכוחות כדי להתקדם נגד זרימת המים  לעבר המפל הגדול. בדרך נעבור עוד כמה מפלונים, ההליכה בנחל מחייבת חליפות ציפה אותם אנו מקבלים בכניסה לשמורה. כל הנחלים הזורמים בירדן הם ראי לנחלים היבשים בישראל , נחל אוג, קומרן , דרגה, סילבדורה , משמר,  צאלים  ועוד . כל הנחלים בירדן  הסמוכים לים המלח הם  עתירים בזרימת מים מדהימה ומרננת . לבקר בנחלים השוצפים  והזורמים לאורך כל השנה  היא חוויה מדהימה.

הטבע בשיאו - ירדן

אבל ירדן היא לא רק נחלים קניונים ונבטים. ירדן היא פיסת היסטוריה  מדהימה  המתחילה  לפני  כ – 9000   שנה – מנזרים, בתי מקדש, כנסיות ,  מצודות, דרכים, וכמובן  ההיסטוריה היהודית. הר  נבו שבעיר מדבא  שם עמד משה רבנו וראה את הארץ המובטחת. מפת מדבא המורכבת משני מיליון חלקי פסיפס, ארץ  אדום , עמון ומואב. כל הערים האלה  מוזכרים במקורות .

הנה כמה מהאתרים המומלצים :

עמאן – או רבת עמון  בירת ירדן , מציעה ביקור במוזאון הרכב של המלך חוסין, ארמון אומייה , מקדש הרקולס , המזאון , בית הדמקה, המוזאון לארכיאולוגיה ועוד .

ג’ראש – העיר הרומית הכי שמורה במזרח התיכון, שם תראו כעשרים כנסיות, מקדשים תיאטראות והמון היסטוריה .

מצודת מכוור – שוב  היסטוריה יהודית . המצודה נבנתה על ידי החשמונאים, ובתקופה מאוחרת יותר הורחבה על ידי הורדוס .ממצודה זאת ניתן להשקיף  על הרי יהודה שבים המלח .

טיול לממלכה השמית -ירדן

 

ואם אתם כבר מטיילים בירדן, הרי הדבר הכי מתבקש הוא לטייל בוואדי רם, או בפי המקומיים פני ירח. וואדי רם הוא הארוך ביותר בירדן, והוא מציע שלל של אטרקציות, החל מטיולים אתגריים כגון סנפלינג, רכיבה על סוסים, מסלולי אופניים, מסלולים רגליים, טיפוס להר הגבוה, ביקור בקשתות המרהיבות, הפטרייה, המבצר, הדיונה הגדולה, עין לורנס, הכתב הנבטי, תצפית מכדור פורח לינה במאהל בדואי ועוד ….

לירדן וישראל יש גבול יבשתי, דבר המקנה לנו כישראלים נוחות בכניסה ויציאה ללא תלות במטוסים. תושבי ירדן מקבלים באהדה רבה את התייר הישראלי .

חברת טיולים ואתגרים מוציאה בכל חודש טיול חוויתי לממלכה . ואתם מוזמנים לטייל ולחוות  יחד אתנו את החוויה הגדולה ביותר שחוויתם.

טיולים ואתגרים הבית של הטיולים שלך  – הצטרפו אלינו לחוויה  http://www.tiyoolim.com/

דף הפייסבוק שלנו  https://www.facebook.com/groups/izikthori/?ref=bookmarks

ולכל שאלה אנו כאן בשבילכם  –  03-656-44-88

 

עוד משהו שיעניין אותך:
יורם קראוס – כך טיפוס הרים הפך אותי למנהל טוב יותר


מתנות עובדים לפסח 2024 – אילו טרנדים מובילים השנה ?

חג הפסח נתפס בתרבות העסקית כמועד מתאים במיוחד לביטוי הוקרה ...

5 יתרונות בריאותיים של קפה

קפה הוא אחד מהמשקאות הפופולאריים בעולם ואחת התעשיות הרווחיות בכלכלה ...

מתנות יום הולדת מקוריות שאפשר להזמין אונליין

כשמדובר במתנות ליום הולדת, מתנות מודפסות מהוות אפשרות מקורית ומרגשת ...

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים מה זה נוירופידבק? נוירופידבק, או משוב ...

מחסור צפוי במוצרי מטרנה – מה המשמעות של חריגה מיקרוביאלית ולמה אין סיבה לדאגה?

אז מה (שוב) קרה במטרנה? באמצע יולי 2023 עדכנה חברת מטרנה ...

אינטרנט בסיבים אופטיים – איך זה עובד?

בעידן שבו אנו חיים, כולנו רגילים פחות או יותר ליהנות ...