הפינה של חני

טיפים לחיים הטובים

Facebook
RSS

דק חיצוניבגלל שהדקים חשופים לתנאי מזג האוויר הקשים ביותר, הם דורשים תחזוקה שנתית קבועה. את רוב הדקים אפשר לנקות ולכסות בשכבת הגנה כדי להגן על רכיבי העץ. בנוסף, צריך לבדוק כל דק באופן קבוע על מנת למצוא סימני ריקבון ולהבטיח את השלמות המבנית של מבנה הדק.

חשוב לבצע אחזקה שגרתית שתגן באופן קבוע על הדק, כמו ניקוי או יישום שכבת שמן לדק .אחזקה שגרתית תמנע את הצורך לבצע תיקונים יקרים. הנה כמה טיפים לתחזוקה פשוטה בהתאםלעונות השנה, שתסייע לשמור על הדק שלכם ותעניק לו מראה נהדר.

בסוף האביב: לשטוף את הדק

מלבד לכלוך רגיל, אחיד הסימנים המובהקים לכך שהדק זקוק לשטיפה הגונה הוא שכבה של עובש ולכלוך. אם לכלוך זה לא יטופל, העובש והלכלוך עלולים להוות מלכודת ללחות שתביא לריקבון העץ.

את ניקוי הדק התחילו בהסרת הלכלוך מבין לוחות העץ באמצעות סכין ארוכה או אביזר אחר שהלהב שלו יוכל להיכנס בין חריצי הקורות. טאטאו ביסודיות את הדק. השתמשו בחומר ניקוי לשטיפת הדק לפי הוראות היצרן, או ערבבו חצי כמות אקונומיקה עם חצי כמות מים. עדיף לנקות את הדק ביום מעונן וקריר במקצת, כדי שהשמש לא תאדה במהירות את חומר הניקוי. בעת הניקוי מומלץ להגן על השיחים והצמחייה שמסביב לדק באמצעות יריעות פלסטיק.

ברגע שמשטח הדק נקי, זה הזמן להתמודד עם ניקוי מעקה הדק. נקו מלמעלה למטה בעזרת חומר ניקוי, שפשפו את העץ ולאחר מכן שטפו. עבודה מלמטה למעלה תסייע להעלים את הלכלוך. אם תעבדו הפוך, מלמעלה למטה, תשאירו סימנים בחלק העליון שלא ייעלמו כאשר תשטפו את החלק התחתון. המשמעות של העבודה מלמטה למעלה היא שתתיזו על השטח הרטוב במקום שבו חומר הניקוי כבר מדולל כך שהוא לא יותיר סימנים.

סוף האביב: שכבת הגנה לדק

ייתכן ששכבת הגימור על הדק שלכם כבר בלויה עד שאין ספק שיש צורך בשכבת שמן לדק חדשה שתגןעל העץ. אבל אם יש לכם ספקות, נסו את מבחן המים. התיזו מים על גבי הדק. אם תראו הצטברות של אגלי מים על פני השטח, הכל בסדר. אם המים נספגים, זה הזמן לנקות ולאטום את הדק מחדש.

קיץ: בדיקה ותיקון הדק

כאשר מזג האוויר חם, זה זמן טוב לבדוק היטב את הדק ולשים לב במיוחד לכל האזורים שנמצאים קרוב לקרקע או קרוב למקורות מים בגינה.

חפשו סימנים של ריקבון על ידי חיטוט בחיבורים עם מברג שטוח. התחילו על ידי בדיקת החריצים במקומות שבו הדק פוגש את הקרקע. אם צריך להחליף חלקים מהעץ, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע.

תחילת הסתיו: נקיטה בפעולות מניעה

אם הדק ממוסמר במסמרים, סביר להניח שתמצאו כמה ראשי מסמרים שקפצו החוצה. הפתרון לטווח הקצר הוא פשוט לדפוק אותם חזרה באמצעות פטיש. פתרון לטווח הארוך הוא לשלוף כל מסמר ולהחליפו במסמר חדש.

כדי להאט את תהליך העובש, הטחב והריקבון, שמרו על מרחק מה בין הדק לשיחים הסמוכים. אל תתנו לעלים ולפסולת אחרת להיערם בפינות הדק. בנוסף, הזיזו מדי פעם אדניות, כסאות ושולחנות שעומדים על הדק כדי למנוע שינוי בצבע הדק.


מתנות עובדים לפסח 2024 – אילו טרנדים מובילים השנה ?

חג הפסח נתפס בתרבות העסקית כמועד מתאים במיוחד לביטוי הוקרה ...

5 יתרונות בריאותיים של קפה

קפה הוא אחד מהמשקאות הפופולאריים בעולם ואחת התעשיות הרווחיות בכלכלה ...

מתנות יום הולדת מקוריות שאפשר להזמין אונליין

כשמדובר במתנות ליום הולדת, מתנות מודפסות מהוות אפשרות מקורית ומרגשת ...

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים מה זה נוירופידבק? נוירופידבק, או משוב ...

מחסור צפוי במוצרי מטרנה – מה המשמעות של חריגה מיקרוביאלית ולמה אין סיבה לדאגה?

אז מה (שוב) קרה במטרנה? באמצע יולי 2023 עדכנה חברת מטרנה ...

אינטרנט בסיבים אופטיים – איך זה עובד?

בעידן שבו אנו חיים, כולנו רגילים פחות או יותר ליהנות ...