הפינה של חני

טיפים לחיים הטובים

Facebook
RSS

סוד הקסם שבשוקולד – כשתשוקה וטעם אהוב מתחברים

קשה לדמיין מזון כה מעורר תשוקה וחיבה כמו השוקולד. רבים מאיתנו פשוט מכורים לו, ואלו שעדיין לא – בכל זאת שמחים לנשנש מגוון של מאכלים ומשקאות שמכילים אותו בסוף, לפני ובין ארוחות.

אצל רבים השוקולד גם מתחבר לתחושות כמו אהבה, רומנטיקה וזוגיות – למשל, סקר שנעשה בבריטניה לפני מספר שנים מצא שכ-50% מהנשים וכ-25% מהגברים עשויים להעדיף שוקולד על פני סקס.

ילדים בדרך כלל אוהבים אותו מתוק ופשוט, המבוגרים יבחרו בין מעט מריר לבין שוקולד אגוזים – וחובבי הבריאות ישתדלו למצוא את זה שרווי בקקאו. עם זאת, כמעט כולם נמשכים אל השוקולד על גווני וסוגיו.

אז היום נדבר על השוקולד – מניין הוא בא, מדוע אנשים כה אוהבים אותו, ואיך הוא מתקשר לאהבה, זוגיות ותחושות חיוביות.

שוקולד

 

 

 

 

 

מאכל המלכים מדרום אמריקה

למרות שנדמה שהשוקולד היה כאן מאז ותמיד, מדובר למעשה במאכל חדש מאוד בעולמינו – הוא קיים מעט יותר מ-100 שנים בסך הכל.

למען האמת, שבטי המאיה והאצטקים של דרום אמריקה הכירו אותו כבר לפני מאות שנים, אך לא בצורתו המוכרת לנו – האינדיאנים אהבו לעשן את הקקאו, או להכין ממנו משקה מר וחריף וייחסו לו סגולות בריאותיות שונות.

רק בסוף המאה ה-19 הועלה הרעיון באירופה להכין מהקקאו את חמאת הקקאו, שממנה מייצרים את סוגי השוקולד המודרני.

בתחילה השוקולד היה מאכל יקר ומסובך להכנה, ולכן הופיע בעיקר על שולחנם של בני האצולה. אך ברבות השנים הוא נהיה פופולארי ומקובל – ותוך כמה עשרות שנים בלבד כבש בסערה את עולם הקינוחים – עד כי קשה למצוא היום מסעדה או אפילו קייטרינג חלבי שלא מוציאים קינוחי שוקולד.

מדוע אנחנו כל כך אוהבים שוקולד

מדוע אנחנו כל כך אוהבים את המאכל הזה? מה גורם למשיכה שלנו אליו? למרות אינספור מחקרים שנעשו לגביו, טרם ניתנה תשובה מוחצת ומדוייקת לשאלה הזו.

ישנן טענות שסוגים שונים של כימיכלים טבעיים שנמצאים בשוקולד הם שגורמים לנו לחבב אותו – אך אותם כימיכלים נמצאים גם במזונות אחרים. אז מדוע דווקא השוקולד?

עם זאת, לי התשובה נראית פשוטה למדי, והאמת היא שאנחנו נמשכים לשוקולד פשוט כי הוא מגיע תמיד מלווה בכמויות רבות של סוכר וממתיקים אחרים – אתם הרי לעולם לא אוכלים שוקולד "נקי".

למוח שלנו יש נטייה לאהוב דברים מתוקים כי הם מספקים לו אנרגיה זמינה ומיידית, והשוקולד נקשר באופן כמעט מוחלט לקטגוריה הזו שהמוח אוהב. כלומר, אני חושב שהאמת היא שאנחנו אוהבים שוקולד דיי במקרה – אנחנו בעצם אוהבים בעיקר את הסוכר והפחמימות שמתלווים אליו.

מצד שני, לכל אחד יש את הסיבות האישיות שגרמו לו לאהוב את השוקולד – אולי זה ההקשר הבריאותי של השוקולד (עליו נדבר מיד), או שמא נקשרתם אל הארומה והניחוח?

שוקולד ובריאות

השוקולד נמצא במרכזו של ויכוח מתמיד בין תזונאים, רופאים, ומרפאים אלטרנטיביים שונים. חלק טוענים שמדובר במאכל מזיק ומשמין, ואחרים דווקא רואים בו כמקור לכמה רכיבים בריאים וחיוניים. אז מה האמת?

למעשה, המציאות היא, כמו בהרבה מקרים, במקום טוב באמצע.

מצד אחד – צודקים המקטרגים, שכן השוקולד כמעט לעולם לא מגיע לשולחננו בצורתו הטהורה. אנחנו אוכלים אותו רווי סוכר ובמקרים רבים גם כחלק מקינוח שמתווספות אליו גם קצפות, גבינות – בקיצור, המון פחמימות "מיותרות".

מצד שני, השוקולד עצמו הוכח במספר מחקרים כמכיל מרכיבים מועילים, בדגש על נוגדי חמצון שונים שמפחיתים את הסיכון למחלות סרטן, בעיות לב ועוד. כלומר כנראה שהאצטקים של דרום אמריקה צדקו לגבי הסגולות של השוקולד.

כך שהשוקולד הוא אכן בריא, אבל בהנחה שאתם לא אוכלים אותו בצורת 100% קקאו, הוא גם משמין למדי. אז תיהנו מהטעם והבריאות, אבל גם אל תגזימו עם הכמויות.

טעם האהבה

כשהייתי בסביבות גיל 15 וקבעתי להיפגש עם אחת מהנערות שחיבבתי בבית הספר, התלבטתי מה עליי לעשות אולי לעשות משלוח שוקולד או להביא פרחים– בסופו של דבר, כך למדתי מאבא – "אתה גבר, ואתה צריך להוביל". אלא שהפעם התייעצתי דווקא עם אמי, והיא הציעה לי להביא ל"דייט" שלנו בונוס קטן – חבילת שוקולדים טעימים וכיפיים.

מאז מים רבים זרמו בנהרות האהבה, אך ללא ספק השוקולד שהבאתי היה תוספת מרעננת וחיובית.

שוקולד באהבה

 

 

 

 

 

 

קשה לומר מדוע דווקא השוקולד, ולא מאכלים אחרים, הם שאומצו בידי הרומנטיקנים – במידה מסויימת זה מזכיר גם את היין (ולא בירה או וודקה, למשל).

בוודאי למתיקות ולעובדה שמדובר בקינוח קליל וכיפי יש קשר לדבר – שהרי בסופו של דבר גם שוקולד, גם יין, גם פרחים וגם כל תוספת חביבה שתקשטו בה את החיבור הזוגי – הם כולם רק תירוץ, תירוץ בשביל לאהוב ולהרגיש בנוח אחד עם השנייה.

אני מאמין שהעובדה שהשוקולד יכול להגיע בצורות כה מגוונות ועם הרבה טעמים שונים – שהיא זו שהופכת אותו למאכל שגם גברים וגם נשים אוהבים מאוד, והופכת אותו למתאים לכל מפגש זוגי.

בנקודה זו – אם בא לכם להוסיף טעם נוסף וכיפי לחיי הזוגיות שלך – אנו מזמינים ב"מועדון השוקולד" אתכם להתנסות עם סדנת שוקולד שמיועדת לזוגות – בה תגלו דברים מפתיעים על שוקולד, תתנסו בהכנה משותפת של מאכלי ומשקאות שוקולדיים במיוחד, וכמובן גם תזכו להינות מהארומה והטעם האהוב והמתקתק.


מתנות עובדים לפסח 2024 – אילו טרנדים מובילים השנה ?

חג הפסח נתפס בתרבות העסקית כמועד מתאים במיוחד לביטוי הוקרה ...

5 יתרונות בריאותיים של קפה

קפה הוא אחד מהמשקאות הפופולאריים בעולם ואחת התעשיות הרווחיות בכלכלה ...

מתנות יום הולדת מקוריות שאפשר להזמין אונליין

כשמדובר במתנות ליום הולדת, מתנות מודפסות מהוות אפשרות מקורית ומרגשת ...

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים

נוירופידבק: אימון מוחי לשיפור איכות החיים מה זה נוירופידבק? נוירופידבק, או משוב ...

מחסור צפוי במוצרי מטרנה – מה המשמעות של חריגה מיקרוביאלית ולמה אין סיבה לדאגה?

אז מה (שוב) קרה במטרנה? באמצע יולי 2023 עדכנה חברת מטרנה ...

אינטרנט בסיבים אופטיים – איך זה עובד?

בעידן שבו אנו חיים, כולנו רגילים פחות או יותר ליהנות ...